-

keskiviikko 8. helmikuuta 2017

Aktiivisuusranneke

Minulla on aktiivisuusranneke. Se on Polar Loop 2. Se on ollut minulla noin vuoden, mutta en ole käyttänyt sitä koko aikaa.

Se on jotenkin vähän juntti. Tuntuu, ettei sillä ole oikein muita todellisia keinoja mitata sitä aktiivisuutta kuin askelten laskeminen, ellei käytä sykevyötä. Jos menen kuntosalille rannekkeen kanssa, mutta ilman vyötä, sen mielestä minä vain istun. Ja vaihdan välillä istumapaikkaa. Maanantaina olin remonttitalkoissa ja todellakin rehkin, oikeasti tein raskasta fyysistä työtä noin 8 tunnin ajan, mutta siltikään en saanut päivän aktiivisuustavoitetta täyteen, vaikka olen asettanut itselleni kolmesta vaihtoehdosta sen matalimman tavoitteen. Tietenkin on mahdollista, että multa on jäänyt hoksaamatta joku ominaisuus, millä saisin rannekkeen ymmärtämään itseäni ja liikkeitäni paremmin. Jos sinulla on ranneke ja osaat neuvoa, kerro se ihmeessä kommenteissa. Tai sitten jos itselläsi on vastaavanlaisia kokemuksia!

Sykevyön kanssa ranneke toimii hyvin, mutta koska minulla ei ole aikomusta alkaa käyttää sykevyötä päivittäisessä arjessani muuten kuin treenatessani, se jää lähinnä askelmittarin ja rannekellon rooliin. Tai sanotaanko niin, että aktiivisuusranneke mittaa aktiivisuutta erinomaisesti niinä päivinä, jolloin aktiivisuuteni on nimenomaan paikasta toiseen kävelyä, kuten tänään. Ranneke mittaa myös unen laatua ja kestoa, mitä on ihan mielenkiintoista seurata.

Sunnuntaina, kun olin päättänyt tulla terveeksi ennen maanantaisia remonttitalkoita, istuin kirjaimellisesti koko päivän peiton alla sohvalla neuloen ja katsoen animea. Nousin vain käymään vessassa ja jääkaapilla. Illalla huomasin, että neuloessani aktiivisuusrannekkeeni tulkitsee käteni tasaisen, toistuvan liikkeen askeleiksi. Mittarissa oli yli 23 000 askelta! 😄

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksat kommentoida! Kaikista kommenteista ilahdutaan!