-

maanantai 23. lokakuuta 2017

Masentuneen perfektionistin pääosin positiivisia mietteitä

Olen jaksellut taas vähän paremmin! Vaikkakin se viime postauksen lähes valmis neule päätyi purkuun...

Iso osa on ollut sillä, että sää on vähemmän harmaa. Olen aivan eri ihminen, kun aurinko paistaa.

Olen iloinen, että sain purettua asioita viime postauksen tavoitelistaksi. Tavallaanhan se on vain lista yksinkertaisia itsestäänselvyyksiä, mutta joskus sitä kaipaa juuri niitä. Yleensä kun mulla on taipumus listata tavoitteita tyyliin "ensi maanantaina minusta tulee täysin uusi ihminen" ja sitten kun en, yllätys yllätys, onnistukaan siinä niin lannistun enkä hetkeen jaksa edes yrittää.

Olen päässyt bujoilun makuun nyt oikein kunnolla. Bullet journal on kuin minua varten keksitty juttu eikä ollut yllätys, että jäin siihen koukkuun. Se oli, etten jäänyt ekalla yrittämällä. Vasta nyt. Tosiasiahan on, että bujo on mulle todellinen kaksiteräinen miekka! Pohjaton rakkauteni järjestelmällisyyttä, listoja ja aikatauluja kohtaan pääsee oikeuksiinsa ja saan suurta tyydytystä valitessani juuri ne asiat, joita haluan seurata ja sitten täyttää asioita omiin kohtiinsa. Mutta bujo on toisaalta todella hyvä kasvualusta liialliselle perfektionismille, joka on iso ongelma mulle. Järjestelmällisyys on kaunista ja pidän sitä mahtavana lisänä muuten boheemiin luonteeseeni. Ilman sitä en saisi ikinä mitään aikaiseksi. Mutta epäterve perfektionismi on rumaa. Se vie ilon elämästä ja on lannistavaa sekä itselle että ympärillä oleville.

Mahtaako kukaan muu analysoida omia ongelmiaan niinkuin minä? Välillä nauran itseäni. Voisin kirjoittaa amatöörilääkärikirjan perustuen oman mieleni kummallisuuksiin! Blogi tietenkin antaa väärän kuvan, koska nimenomaan täällä märehdin tämmöisiä ja annan ymmärtää, etten paljon muuta teekään. :) Teen minä. Olin tänäänkin pitkään ulkona, nautin kirpeän aurinkoisesta päivästä valtavaan villahuiviini kääriytyneenä (kutsun sitä käärinliinaksi), tapasin useita ystäviä ja söin yhden kanssa ihanan lounaan. Hymyilin paljon, puhuin paljon, kävelin paljon, palelin vain hiukan. Hyvä päivä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksat kommentoida! Kaikista kommenteista ilahdutaan!