-

keskiviikko 5. elokuuta 2020

Orava, mainosvideo ja koronatuki

Tänä aamuna klo 8:50 ryntäsin työpaikalle sello selässä huutaen "Anteeks et mä oon myöhässä mut ku meidän rappukäytävässä oli orava!!"

Mun piti olla paikalla 8:45, joten en onneksi paljoa myöhästynyt. Ja meidän rappukäytävässä tosiaan oli orava. Lähdin kotoa hyvissä ajoin, ja portaissa tuli vastaan se orava. Nähdessään mut se juoksi alakertaan ja jatkoi sitä, mitä se oli tehnyt jo varmaan pitkään: juoksi paniikissa ovilasia päin uudelleen ja uudelleen. Kiipesi kierreportaiden puoleenväliin ja hyppäsi kamikaze-hypyn sen saman lasin yläreunaa päin. Uudelleen ja uudelleen. Yritti kiivetä kaakeliseinää ylös, muttei onnistunut. Soitin Miehelle, että tule äkkiä, täällä on orava ja se pitää pelastaa. Mies tuli ja kehitti masterplanin: alakerrassa on ulko-ovi kahteen vastakkaiseen suuntaan ja ensin avattiin se ovi, jonka luona orava ei ollut. Sitten minut asemoitiin portaisiin ja Mies lähti kohti oravaa. Se tietenkin pelästyi, olisi juossut portaisiin muttei uskaltanut, koska minä olin siinä, vaihtoi äkkiä suuntaa ja juoksi avoimesta ovesta ulos. Mission accomplished.

Töissä piti olla tänään aikaisin ja nättinä, koska tänään kuvataan meidän koulun mainosvideot. Olin oikein panostanut, pyysin kampaajaystävääni leikkaamaan tukkani kivan näpsäkäksi polkaksi eilen. Siitä tuli ihana, mutta Mies inhoaa sitä. Hänen mielestä en ole minä ilman pitkää tukkaa. Aamulla kun olin pukeutunut ja Mies vielä loikoili sängyssä, kysyin siltä perisuomalaiseen tapaan: "Onko tää ihan tyhmän näköinen tää mun asu?" ja Mies vastasi: "Ei ollenkaan, se on oikein kiva tohon hartioihin asti".

Saatiin vähän korona-avustusta, niin pystytään panostamaan markkinointiin paremmin tänä syksynä. Keväällä myös oli etäopetuksessa sellainen ongelma, että kun tilanne tuli yllättäen eikä oltu osattu varautua kunnolla, oppilaat päätyivät olemaan eriarvoisessa asemassa sen mukaan, mikä oli a) opettajan tietotekniikkaosaamisen taso ja b) opettajan käytettävissä olevan laitteiston taso. Nyt koronatuen turvin pystytään vastaamaan tähän haasteeseen, niin että ollaan paremmin varustautuneita jos etäopetukseen joudutaan siirtymään lyhyelläkin varoitusajalla. Hyvä tulee.

Siihen liittyy muuten hauska tarina, miten kampaajaystäväni jäi mulle kampauksen velkaa muutama viikko sitten. Mutta kerron siitä toiste.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksat kommentoida! Kaikista kommenteista ilahdutaan!